Friday, 13 May 2011

Prosecutors Disagree on Cambodia War Crimes Tribunal’s Next Case

Robert Carmichael, VOA
Phnom Penh Thursday, 12 May 2011

via CAAI

Photo: Reuters
Tourist looks at portraits of former Khmer Rouge leaders Ieng Sary (R), 84, ex-foreign minister, his wife Ieng Thirith, 78, former minister of social welfare (2nd L), former prison chief Kaing Guek Eav (R), better known as Duch, former President Khieu Samphan (bottom R), and Nuon Chea (L), 84, the regime's second in command, at Toul Sleng genocide museum in Phnom Penh.

“I don’t consider that the investigation is concluded and I’ve asked for a number of steps to be taken including the interviewing of the suspects who are named in the introductory submission."

Prosecutors at the Khmer Rouge war crimes tribunal in Phnom Penh are at odds this week after investigating judges said they have completed their work on their third case - reportedly against two senior former military commanders. In Phnom Penh, critics accuse the government of interfering in the high-profile prosecutions.

The war crimes tribunal has long been split over how many former Khmer Rouge cases it should prosecute.

The international prosecutor Andrew Cayley said last year that he expected to see no more than 10 people stand trial for their alleged roles in the deaths of around two million people during the movement’s rule of Cambodia between 1975 and 1979.

But his Cambodian counterpart, Chea Leang, has opposed prosecuting more than five people. The first of those was the former security chief Comrade Duch, whom the court last year convicted of war crimes and crimes against humanity. His sentence is under appeal.

The other four, who make up Case Two, are the movement’s last surviving senior leaders. Their trial is expected to start later this year.

But while those cases are moving forward, the Cambodian government has long opposed prosecuting Cases Three and Four - involving the five remaining suspects.

The prosecution is tasked with assessing the court’s investigation and determining whether or not there is enough evidence to proceed to trial.

This week international prosecutor Andrew Cayley said it is clear that much more work is needed on Case Three.

“If you’re asking me how much more investigation needs to be done, I would simply use the words 'a significant amount' of investigation is still left to be done in that case,” Cayley said.

Cambodia remains an authoritarian country and the government’s opposition to Cases Three and Four has had a chilling effect on the tribunal’s Cambodian staff, most of whom have refused to work on the cases.

This week the investigating judges in Case Three closed their investigation and handed the case file back to the prosecution.

“I don’t consider that the investigation is concluded and I’ve asked for a number of steps to be taken including the interviewing of the suspects who are named in the introductory submission," Andrew Cayley said as he explained what work is still needed, "and a number of other steps including investigation of crime sites also originally named by the prosecution in the introductory submission, which haven’t been investigated at all.”

Cayley’s comments appear to confirm widespread rumors that the investigating judges did very little work on Case Three.

But Cayley’s Cambodian counterpart, Chea Leang, later released a press statement recommending that Case Three be closed.

Chea Leang said she had examined the case file, and decided that the unnamed suspects were not senior leaders and were not among those most responsible for crimes committed by the Khmer Rouge - the two categories that define those whom the court can prosecute.

With the Cambodian prosecutor, the government and the investigating judges all pushing to close Case Three, outside observers doubt that the prosecution will go forward.

International prosecutor Andrew Cayley’s last option for Case Three is to appeal its closure to a bench of five judges. Three of the judges are Cambodian and trial observers believe the bench would likely vote to dismiss the case.

6 comments:

Anonymous said...

Hey, I think your site might be having browser compatibility issues.
When I look at

your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it

has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads
up! Other then that, very good blog!

Feel free to visit my web-site :: sugarforum.jp

noha nona said...

تحتاج كل المنازل والبيوت بصفه عامة في مدينة الدمام بالكثير من عمليات التنظيف، التي تحتاج من ربات البيوت بذل الكثير من الجهد والتعب للقيام به على أكمل وجه ومن هنا يأتي البحث عن أفضل الشركات التي تعمل في مجال النظافة بالدمام، وقد يلفت انتباه الكثير من السيدات أن يوجد الكثير من شركات التنظيف في مدينة الدمام، ومن ضمن هذه الشركات
شركة تنظيف بالدمام
شركة تنظيف شقق بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة تنظيف فلل بالدمام

noha nona said...

شركة تنظيف خزانات بالدمام وكشف تسربات بدون تكسير
تعد المياه من أهم أساسيات الحياة، التي تعمل على بقاء الحياة فمن الضروري الاهتمام الجيد والحرص على نظافة المياه بصفة مستمرة، من أجل الحفاظ على صحة وسلامة افراد الأسرة، ولكن يوجد الكثير من الأشخاص ليس لديهم الخبرة الكافية في القيام بمهام تنظيف الخزانات، فيكون الحل الأمثل لديهم وقتها هو الاستعانة بشركة تنظيف خزانات بالدمام، لكي تضمن لكي اعلى مستوى من النظافة في العمل، ونحن جميعاً نعلم أن مهمة تنظيف الخزانات ليس من ضمن المهام السهلة للقيام بها من قبل الشخص العادي، وبالأخص أن الخزانات بصفة عامة تحتاج دائماً للمهارة العالية والدقة
شركة تنظيف خزانات بالدمام
شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة عزل فوم بالدمام
كشف تسربات المياه بالدمام

noha nona said...

كل شخص منا دائماً يكون بحاجة لكل الخدمات لكي يستطيع من خلالها أن يعيش حياة ترفيهية جيدة، فيوجد الكثير من الخدمات التي يستطيع الشخص القيام بها بنفسه وخدمات أخرى، لابد فيها أن يلجأ لشركات متخصصة في هذه المجالات، من أجل الحصول على كافة ما تريد بأعلى مستوى من الكفاءة والدقة في العمل، دون أن يوجهك أي عواقب وخيمة، ومن أكثر الخدمات التي يحتاجها الكثير من سكان الخبر هي خدمة نقل الأثاث، فنلاحظ أن الكثير من الأشخاص يشعرون بالكثير من القلق والتوتر حين القيام بنقل قطع الأثاث، من محل مسكنهم القديم للمنزل الجديد، فيشون أن يتعرض لأثاث للكسر أو الخدش أو التلف، أثناء القيام بتنفيذ مهمة نقل العفش، لذا فيجب على العميل في هذا الوقت التعامل مع بعض الشركات المختص في هذا المجال لكي يوفر لهم كافة سبل الراحة، وعلى أن تساعدهم لوصول العفش بأمان، كما أن هذه الشركات تملك فريق عمل مختص بالقيام بذلك، فإذا كنت ترغب في الحصول على أفضل الشركات المختصة في مجال نقل العفش بالخبر
تركيب غرف نوم بالدمام
شركة نقل اثاث بالدمام
شركة نقل عفش بالخبر
نجار بالدمام

noha nona said...

نلاحظ أن الكثير من سكان الدمام يتعرضون إلى مشاكل فيما يخص المياه أو في معدات السباكة وأيضاً شبكات المياه وهو في هذه الحالة، فمن الافضل أن يتم الاعتماد على متخصصين في مجال السباكة، وأصبح في وقتنا الحالي يوجد العديد من الشركات التي تعمل في مجال السباكة بالدمام ولكن من الأفضل دائماً أن يعتمد الشخص على شركات تحمل سمعه طيبه ولديها خبرة كبيرة في الكفاءة والدقة في العمل لكي تتجنب حدوث أي مشاكل بقدر الإمكان، وأن تعاملت مع شركه سباك في الدمام لا داعي للقلق في ما يخص أعمال سباكة منزلك، فالشركة لديها فريق عمل من الكوادر المختصين في التخلص من أي مشاكل تخص السباكة وتحرص على أن توفر لك أمهر السباكين الحاصلين على أعلى شهادات التميز في هذا المجال
سباك بالدمام
كهربائي بالدمام
دهان بالدمام
تركيب مطابخ بالدمام
تمديدات الغاز المركزي بالدمام
تركيب مطابخ بالدمام

noha nona said...

تعاني كل ربات البيوت من مشكلة تكاثر الحشرات ووجودها بشكل مستمر في المنزل، مما يسبب لها الكثير من القلق والإزعاج ويضعها في العديد من المواقف المحرجة أمام ضيوفها فبالرغم من نظافة المنزل ولكن عند وجود الحشرات أمام الضيوف يشعرها بأن المنزل غير نظيف، كما أن الحشرات تحمل الكثير من البكتيريا والجراثيم العدوي الفيروسية التي تسبب الأمراض وتقوم بإبادتها بكل سهولة بين الأشخاص مما ينتج عنها الضرر والأمراض الذي يلحق بصحه الانسان من ما يجعلها تبحث عن الطرق التقليدية التي تساعدها في القضاء نهائيا على الحشرات المزعجة، مثل العته و الفئران والصراصير وأيضاً النمل الابيض وغيرها من الحشرات، التي تسببها الإزعاج مجرد أن تتواجد في المنزل ولكن بعد اليوم لا داعي لكل ذلك يمكنك التخلص من كل هذه الحشرات عند التواصل مع شركة مكافحة حشرات بالدمام، التي تقوم بالتخلص من كافة أنواع الحشرات ومكافحه الحشرات المنزلية الضارة، عن طريق شركة رش مبيدات بالدمام التي هدفها هو مكافحة الحشرات داخل الدمام وخارجها، كما أن الشركة لديها فريق عمل متميز قادر على إبادة الحشرات نهائياً
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة مكافحة البق بالدمام
شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام
شركة مكافحة الفئران بالدمام
شركة رش حشرات بالدمام
شركة رش مبيدات بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالظهران